MONTESSORİ YAKLAŞIMI
 
“Tek basıma yapabilmem için bana yardım et. Ve nasıl yapıldığını bana göster. Bunu benim için yapma. Kendim yapabilirim ve yapmak isterim.
Bana nasıl yapacağımı öğretirken sabret. Bu belki uzun sürebilir. Ve
belki daha uzun zamana ihtiyacım var. Fakat bilmelisin ki, birkaç
deneme ile yapacağım şeyi başarmak isterim. Hata yapabilme
ihtimalim olduğunu da düşünmelisin. Ama unutma ki, ben sadece bu hatalarla gerçek manada bir şeyler öğrenebilirim.”
 
Maria Montessori
Montessori metodu, temelde çocuğun içsel potansiyelini ortaya çıkartacak doğal ortamı ve materyali sunan bir eğitim yöntemidir. Bu yöntem Dr. Maria Montessori’ nin büyük bir titizlikle yürüttüğü uzun bilimsel çalışmalar ve gözlemler neticesinde çocuktan yola çıkarak çocuğu keşfetmesi sürecine dayanır.
Montessori metodu aşağıdaki temel ilkelerden yola çıkar:
*Çocuk meraklı, ilgili ve çalışkandır.
*Çocuk içsel olarak öğrenme motivasyonuna sahiptir, ancak rehberliğe ihtiyaç duyar.
*Her çocuğun eğitimi kendine özgü olmalıdır.
Çocuğun dünyası somutların dünyasıdır. Montessori yaklaşımı ile çocuklar, ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanmış bir çevrede çeşitli deneyimler yaşayarak öğrenme arzularına cevap bulurlar. Çocuklar için materyal üretip kullanan Maria Montessori’nin çalışmaları çocuğun kendisini deneyimlemesi ve keşfetmesine bir örnektir. 
Montessori metodu, çocuğa kendi kendine yetme üstünlüğü kazandırmak amacındadır. Bu amaçla çocuktan ve yetişkinden beklenen birbirlerinden özgürleşmeleridir. Güney Gelişim Anaokulu olarak bizler, Montessori metodu çerçevesinde ‘’Bana kendim yapabilmem için yardım et ..’’ diyen çocuğun kendini gerçekleştirmesi yolculuğunda bütüncül desteği sağlarız.